תזונה דלת סוכר

אכילת מזונות עשירים בסוכר, שומן וכולסטרול, עשויה לייצר מספר בעיות. זה נכן במיוחד אם יש לך סוכרת, המונעת ממך לשלוט כראוי ברמות הסוכר בדם. מצב זה מוביל גם לסיכון מוגבר למחלת לב, מה שמדגיש את הצורך בדיאטה דלת כולסטרול.

תזונה דלה בכולסטרול וסוכר אינה דורשת תכנית דיאטה מסובכת, היא פשוט דורשת הקפדה על העקרונות הבסיסיים הבאים של אכילה בריאה. הגוף משתמש בפחמימות לייצור גלוקוז, מקור האנרגיה העיקרי של הגוף.

צריכת כמויות גדולות של סוכר, גורמות לגוף לאחסן עודפי שומן. במצב כמו סוכרת, חוסר שליטה על רמות הסוכר בדם עשויה להוביל לנזק בכלי הדם, הגורם לבעיות כגון מחלות לב, נזק לכליות וכיבים ברגליים. במהלך ההיריון, ההקפדה על תזונה בריאה ונכונה חשובה שבעתיים.

שיטות תזונתיות להפחתת סוכר

בעוד שכמובן יש להימנע מעוגיות, עוגות וממתקים עמוסים סוכר לבן, יש גם להקפיד על הימנעות מצורות אחרות של סוכר, הנמצא במוצרים רבים שאינם מאופיינים בבירור בתכולת הסוכר שלהם, כגון סירופ קל, תמציות מיצים מסוימות, דקסטרוז, מלטוז, לקטוז ומלטודקסטרין.

גם פירות מכילים סוכר ואם את מתעניינת בהפחתת צריכת סוכר כולל, מוטב שתימנעי מאכילת פירות גבוהים יותר בסוכר כגון בננות, צימוקים ותמרים, ולאכול פירות נמוכים בסוכר כגון אגסים ופירות יער מכל הסוגים.

שיטות תזונתיות להפחתת כולסטרול

הפחתת צריכת מזונות עשירים בשומן רווי וכולסטרול היא אבן הפינה של ההקפדה התזונתית. כלומר, יש להפחית צריכת חלב עתיר שומן, חלבונים, בשר אדום ואיברים פנימיים כגון כבד. יש לבחור נתחים רזים של בשר אדום כגון סינטה ועצם, ולאכול עוף ללא העור.

בנוסף יש להגביר את צריכת השומנים הבריאים היות וסוגי שומנים אלו מסייעים בהפחתת רמות כולסטרול. בחירות טובות כוללות שומנים בלתי רוויים הנמצאים בשמן קנולה, אגוזים וזרעי זית. חומצות שומן אומגה 3 מסייעות אף הן, וניתן למצוא אותן בדגים שומניים כגון סלמון, זרעי פשתן ואגוזי מלך. יש להקפיד על תזונה מאופיינת בדגנים, קטניות, שעועית, פירות וירקות שלמים ולהפחית את צריכת הכולסטרול והשומן.

הסכנות בכולסטרול גבוה. הגוף מייצר כולסטרול בכבד, ומשרת מטרות חשובות רבות כגון סיוע בייצור הורמון ויצירת קרומי תא. הכבד מייצר הרבה ממה שהגוף צריך ואכילת שומן המכיל כולסטרול גבוה, בונה כולסטרול. מצב זה עשוי להוביל לקשיחות עורקים, המכונה טרשת עורקים.

המלצות יומיות לשומן וכולסטרול. איגוד הלב האמריקאי מציע הצעות לצריכת שומן וכולסטרול, הדרושים ללחימה בכולסטרול גבוה עבור האוכלוסייה הכלית ועבור אנשים עם גורמי סיכון למחלת לב, כגון רמות גבוהות של כולסטרול. יש לשמור על צריכת כולסטרול יומית המכילה פחות מעשרה אחוזים מצריכת הקלוריות היומיות, בסך כולל של לא יותר משלוש מאות מיליגרם שומן רווי ביום. אם אדם סובל מבעיות לב, עליו לשמור על צריכת כולסטרול מתחת למאתיים מיליגרם, וצריכת שומן רווי פחות מעשרה אחוזים.

בנוסף כדאי לקרוא על:

על סוכרים והפחדות

איזו תזונה הכי עובדת – ללא גלוטן, טבעונית, או ללא סוכרים?

 

Published on  October 1st, 2015